Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: Najvyššie dosiahnuté konečné ceny porovnateľných diel na aukciách SOGY:
44 000,- € Oravské chalupy. Okolo 1922. Olej na kartóne. 28 x 29 cm. (107. večerná aukcia , 13.11.2012) 42 000,- € V nedeľu (Vlkolinec) . Okolo 1920. Olej na kartóne. 50 x 70 cm. (98. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 07.06.2011) 42 000,- € Ludrová.. Okolo 1920-22. Olej na plátne, dublované. 56 x 38 cm (107. večerná aukcia , 13.11.2012) 22 737,- € Juhočeská krajina. Okolo 1914-15. Olej na plátne. 63 x 52 cm. (83. zimná aukcia, 2. 12. 2008) 22 000,- € Za humnami - Kostice - Morava. 1923. Olej na plátne, kašírované na kartóne, 25, 3 x 33, 5 cm. (107. večerná aukcia , 13.11.2012) 20 000,- € Motív z južných Čiech . Okolo 1914 - 18. Olej na kartóne. 35 x 49 cm. (111. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 11.06.2013) 19 086,50,- € Pod Chočom. Okolo 1921. Olej na plátne. 61 x 71 cm. (32. letná aukcia, 4. 6. 2002)
„CHALUPA OD MIĽOŇOVÍC“ je raným dielom Martina Benku. Jeho maľba úvodných rokov 1910 – 14 spela od významovo neurčitého secesného impresionizmu k znakovo čitateľnejšiemu secesnému symbolizmu. Ten sa ponajprv presadil v sérii interiérov slováckych izieb, sprevádzaných tematicky príbuznými olejovými štúdiami (Slovácka izba, 1914; Svadobná truhlica, 1914; Interiér izby u Tinku, 1914; Pracovňa dr. Alojza Kolíska, 1915; Interiér bytu dr. Kolíska, 1915; Izba z Ratiškovec, 1916, a ďalšie). Benka sa práve v tom čase postupne osamostatnil spod priameho dozoru učiteľa. Prvé Benkove slovácke izby vznikli práve vtedy, keď Kalvodu povolali k armáde. Po jeho demobilizácii sa stal seniorom školského ateliéru, Kalvodovým asistentom. Vyrovnanie vzťahu s učiteľom z podriadenosti a umeleckej závislosti do vzájomne sa rešpektujúcej kolegiality dovŕšil prenájom prvého Benkovho vlastného pražského ateliéru (1914) a napokon odchod do Miloňovíc pri Strakoniciach na veľkorysé pozvanie statkára rytiera Klenku z Vlastimilů (zostal tu až do konca vojny). Šumavské Miloňovice priniesli jasné potvrdenie prelomu: "Miloňovice boli medzníkom, novou etapou v mojom umeleckom vývine. Tu som začal vyjasňovať a upevňovať vlastný umelecký názor". Najmä veľkoformátové maľby z rokov 1915--1919 vynikajú slohovou vyhranenosťou a symbolickou nasýtenosťou a v tomto majú len málo čo spoločného s kalvodovskými náladovými, obsahovo vyprahnutými krajinárskymi štúdiami.