12. November 2013, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 12 800,- € Zátišie s ľudovým džbánom. 1957. Olej na plátne. 50 x 35 cm. (102. jarná aukcia výtvarných diel , 13.03.2012)
9 200,- € Ikona IV. 1991. Olej, kombinácia techník na preglejke. 61 x 46 cm.(107. večerná aukcia , 13.11.2012)
9 128,33,- € Tri fujary. 1981. Olej, kombinácia techník na preglejke. 114 x 90 cm. (53. zimná aukcia, 30. 11. 2004)
7 800,- € Salome.. 2007. Kombinácia techník na preglejke. 63 x 82 cm. (111. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 11.06.2013)
6 600,- € Chalupy. 1980. Kombinácia techník na preglejke, 38 x 57 cm. (110. večerná aukcia, 23.04.2013)
Biografia: Narodil sa 16. 11. 1933 v Tisovci. 1951-56 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Mudroch).
Literatúra: Matuštík, R.: Moderné slovenské maliarstvo 1945-63. Bratislava 1965, Kol.: 60. roky vo výtvarnom umení. Katalóg SNG, Bratislava 1995. Kubíková, K.: Rudolf Krivoš. Katalóg SNG, Bratislava 1997.
Poradové číslo: | 77 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Rok: 2008
Technika: Kombinácia techník na preglejke
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 81 x 53,5 cm.
Značené: Značené vpravo dole "R. Krivoš 08"
Ďalšie vlastnosti: Predajná cena na dožiadanie.
Popis:
Významná súkromná zbierka na Slovensku.
„ZUZANA A STARCI“ sú dielom zrelej tvorby Rudolfa Krivoša. Jeho obchodné renomé vychádza z faktu, že bol jedným z profilujúcich zakladateľov Skupiny Mikuláša Galandu (1957). Toto výtvarné zoskupenie (okrem Krivoša najmä Laluha, Kompánek, Rudavský, Paštéka a niektorí ďalší) má historickú zásluhu na obnovení spretrhanej kontinuity moderného výtvarného výrazu v našom výtvarnom umení. Kým Krivošovi druhovia nachádzali oporu v tvorivom odkaze zakladateľov našej moderny (Fulla a Galanda) on sám sa obrátil k poučeniu západoeurópskou novou figuráciou. V šesťdesiatych rokoch diela Krivoša reprezentovali naše maliarstvo na najvýznanejších svetových prehliadkach. V raných portrétoch a autoportrétoch z konca 50. a začiatku 60. rokov radikálnou zjednodušujúcou štylizáciou inšpirovanou kubistickou tvarovou dikciou prehodnocoval dovtedajšie mechanické prepisy optickej skutočnosti. Neskôr konštruktívne cítené tvaroslovie a sklon k výrazovej skratke prehodnotil expresívnymi a novofiguratívnymi prístupmi, sústredil sa na prácu s netradičnými materiálmi a technologickými postupmi. Vo figurálnej tvorbe sa podobne ako A. Barčík a M. Paštéka venoval „rúcaniu modiel“, pričom svoje archetypálne tvary umiestňoval do nečakaných, často konfliktných situácií, ktoré vyplývali z protirečivej povahy súdobej civilizácie, antropologických a existenciálnych problémov človeka.
Zoznam diel autora: