15. November 2011, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 412 568,- EUR Muzika. 1904-1905. Akvarel na papieri, 50 x 64, 6 cm. New York 2006
324 638,- EUR Postavy karnevalu. 1906. Akvarel na papieri, 43, 1 x 60, 3 cm. New York 2006
205 000,- EUR Tanec v záhrade. 1906. Akvarel na papieri, 50 x 65 cm. Paríž 2008
90 823,- EUR La Calme. 1906. Akvarel na papieri, 48, 3 x 42, 8 cm. Paríž 2008
82 225,- EUR V morskom prístave. 1905. Akvarel na papieri, 48 x 63, 5 cm. New York 2009
76 167,- EUR Kúpajúce sa. 1906. Akvarel na papieri, 20, 2 x 28, 1 cm. Londýn 2008
Literatúra: Fiala, V.: André Derian. Praha 1962; Sutton, D.: André Derain. Londýn 1960.
Poradové číslo: | 45 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Rok: 1910
Technika: akvarel, ceruza na papieri
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 49,5 x 45 cm
Značené: Značené vľavo hore štetcom v rámčeku "A. D. Paris 1910"
Ďalšie vlastnosti: Dražba nedosiahla garantovanú predajnú cenu. Proveniencia: súkromná zbierka v Žiline. K dielu je priložený "Nález a posudek o pravosti signatury A. D. Paris 1910 na akvarelu André Deraina". Je datovaný do roku 1941 a vystavila ho Chemicko-fysikální a chemická laborator - oddělení pro zkoumání pravosti umeleckých diel v Prahe.
Popis:
“Žena v modrom” je datovaná jej autorom, André Derainom do roku 1910. Spadá teda ešte do záveru jeho nástupného, modernistického obdobia. André Derain patril -- spoločne s Matissom -- k hlavným predstaviteľom francúzskeho fauvizmu. Jeho hľadania súvislostí s klasickým realistickým maliarstvom po roku 1911 viedli k dobovému podceňovaniu jeho umenia. Až jeho posmrtná výstava znamenala plnohodnotnú rehabilitáciu jeho profilujúceho prínosu. Stal sa vzorom pre tých mladých maliarov, ktorí sa usilovali byť moderní a tradiční zároveň. Narodil sa 10. 6. 1880 v Chatou, zomrel 8.9. 1954 v Paríži. Začiatočné školenie dostal u Jacomina, priateľa Cézanna. 1898-1899 študoval na Académie Cariére, kde sa zoznámil s H. Matissom. Po 1900 mal spoločný ateliér s M. Vlaminckom. 1905 s Matissom v Collioure, 1907 s Picassom v Avignone, 1910 s tým istým v Cadaques. 1903-1904 sa intenzívne zaoberal africkým umením. Od 1905 jeden z protagonistov fauvizmu. 1907-1910 sa usiloval podľa Cézannovho vzoru a súbežne s Picassom a Braqueom o novú konštrukciu obrazu, pričom však nikdy celkom neopustil optickú realitu. Od 1911 sa začal opätovne približovať tradičnej maľbe - vplyv talianskych primitívov predznamenal jeho "gotické" obdobie (1911-1914). Po prvej svetovej vojne začal maľovať realistické portréty, podobizne a zátišia. 1921 odišiel do Talianska, kde ho príklad antiky utvrdil v nastúpenej ceste - v Ríme namaľoval množstvo krajín z Castel Gandolfo. Jeho návrat k tradičnej valérovej maľbe v hnedých a šedých tónov vyvolal kritiku zo strany výtvarnej avantgardy. 1946 vydal Skira jeho farebné drevoryty k Pantagruelovi. 1950 vytvoril množstvo sôch. V podstate však po roku 1945 žil v umeleckej i osobnej izolácii. Zahynul pri automobilovej nehode.
Zoznam diel autora: