Značené: Neznačené, na zadnej strane obrazu popiska autorovou rukou
Ďalšie vlastnosti: Proveniencia: významná súkromná zbierka v Bratislave. Získané na aukcii SOGY (2009).
Popis: “Hincovské pleso” je vynikajúcou ukážkou neskorého poňatia surrealizmu v tvorbe Imra Weinera – Kráľa, v rámcoch ktorého rozličným spôsobom spracovával príznačnú ikonografiu “levitujúcich” ženských aktov. Zo zreteľa celkového diela maliara možno obraz charakterizovať ako ukážku Weinerovho pochopenia surrealizmu. Prvé kontakty s týmto smerovaním nadviazal Weiner v rokoch 1930—1932. Tu treba poznamenať, že inšpiráciu so surrealizmom v tom istom čase podmieňujú i parížsku tvorbu Ester Šimerovej, ale predovšetkým maľbu Weinerových kolegov z bratislavskej Školy umeleckých remesiel Mikuláša Galandu a Františka Malého, ktorí mali bezprostrednú zásluhu na Weinerovom postupnom príklone k asociatívnemu obrazovému prehovoru. S brnenským Františkom Malým Weiner nakoniec aj usporiadal roku 1936 v Bratislave spoločnú výstavu, otvorene vyhlasovanú za "prvú výstavu surrealizmu u nás". Weinerova surrealistická perióda je dodnes predmetom nedorozumení, názvoslovne nejasných definícií od "surrealizmu weinerovského vidu", až po "slovenský poetizmus", uprednostňovaný samotným autorom. To signalizuje, že Weinerovo nadrealistické maľovanie bolo vnútorne protirečivé, s princípmi surrealizmu len vonkajškovo súvisiace. Weinerovo kompromisné váhanie medzi rurálnym a urbánnym, nacionálnym a kozmopolitným sa definitívne vyriešilo v rokoch 1935--1936, v ktorých vytvoril niekoľko najvýraznejších žánrových diel svojej tvorivej dráhy (Okno, 1935; Čepčenie na Rachovsku, 1935; Žena, 1935; Rachovo -- Sen pltníka, 1935; Mariková, 1936; Búrka -- Pred vojnou, 1937; Predjarie, 1938).