24. Apríl 2012, 17:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 7 000,- € Morské oko. 2005. Olej na plátne. 235 x 185 cm. (100. jubilejná večerná aukcia, 15.11.2011)
2 800,- € Ovce a tigre. 2011. Olej na plátne. 170 x 150 cm. (97. aukcia súčasného umenia, 17.05.2011)
2 622,- € Eva s tigrom pred Zichyho palácom. 2004. Olej na plátne. 170 x 150 cm. (56. aukcia súčasného slovenského umenia, 10. 5. 2005)
2 600,- € Dve mladé priateľky. 2007. Olej na plátne. 150 x 140 cm. (94. aukcia súčasného umenia, 26. 10. 2010)
2 556,- € Perzský záliv. 2006. Olej na plátne. 150 x 170 cm. (71. aukcia súčasného slovenského umenia, 22. 5. 2007)
2 523,- € Batman a dievčence zo Ždiaru. 2007. Olej na plátne. 151 x 140 cm. (79. aukcia súčasného slovenského umenia, 20. 5. 2008)
Biografia: Narodil sa 15. 9. 1963 v Leviciach. 1978-82 študoval na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave. 1987-93 na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Rudolf Sikora). Samostatne vystavoval v Bratislave (1995, 1998, 2001, 2002, 2005, 2006), Varšave (2004). Vydal básnické zbierky: Splny na inom nebi (1991), Rehoľa márnomyseľných bratov (1992), Prenášanie grálu (1996), Mandragora (1997), Mesačný brat (1999), Vlčí ruženec (2003) a knihy próz: Ukrižuj sa (1996), Gompa - Kláštorný denník (2000).
Literatúra: Maľba po maľbe 2010, ed.: Gregorová L., Kusá A., Mitášová M.; Slovenská národná galéria, Bratislava, 2010.
Poradové číslo: | 56 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Rok: 2009.
Technika: Olej na plátne.
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 150 x 140 cm.
Značené: Značené na zadnej strane "Robert Bielik".
Popis:
“Pravidelná linka”
je charakteristickou ukážkou maliarskej filozofie Roberta Bielika, ktorej hlavnou motiváciou je obnova chápania pojmu závesného obrazu v jeho tradičnom slova zmysle. Úcta k výpovedným mohutnostiam obrazu ako priehľadu do imaginárneho priestoru deja, príbehu, narácie sa v Bielikovej tvorbe zhodnocuje až manieristickou inklináciou k staromajstrovským technikám. Diela vynikajú výraznými kontrastmi. Idylická, mysteriózna krajina je narušená dramatickými prvkami symbolizujúcimi civilný svet. Sú odrazom metafyzickej vízie krajiny, kde sa prelína reálne s ireálnym, väčšinou mysterióznymi krajinami, tvoriacimi scénu pre záhadné, niekedy až absurdné príbehy divadla sveta: „… výsledné zátišia, krajiny a portréty však neignorujú moderný svet, len ho ukazujú v starých farbách a niekedy aj starým spôsobom. Pre maliara tak typické kontrasty nie sú iba v prechodoch medzi svetlom a tieňom, ale aj v strete námetov s technikou a aj v námetoch samotných. Oblaky, nebeské krajiny, zatúlané tigre, zádumčivé zátišia, obrazové paradoxy to sú Bielikove obrazy, ktoré v duchu postmodernej tradície balansujú na hranici gýča…. Absurdita jeho námetov je ambivalentná – o to totiž Bielikovi ide. Vzbudzuje nepokoj, aktivuje podvedomie, útočí na intelekt a na našu schopnosť vnímať a otvoriť sa významom. Nič nie je celkom také ako sa zdá, a práve to zavádzanie a vyzývanie je tým, čo Bielika odkazuje do kategórie vysokého umenia…“ (Alexandra Kusá). Patrí k tým predstaviteľom súčasnej výtvarnej scény, ktorej hlavnou motiváciou je obnova chápania pojmu závesného obrazu v jeho tradičnom slova zmysle. Úcta k výpovedným mohutnostiam obrazu ako priehľadu do imaginárneho priestoru deja, príbehu, narácie sa v Bielikovej tvorbe zhodnocuje až manieristickou inklináciou k staromajstrovským technikám. Diela vynikajú výraznými kontrastmi. Idylická, mysteriózna krajina je narušená dramatickými prvkami symbolizujúcimi civilný svet. Sú odrazom metafyzickej vízie krajiny, kde sa prelína reálne s ireálnym, väčšinou mysterióznymi krajinami, tvoriacimi scénu pre záhadné, niekedy až absurdné príbehy „divadla sveta“.
Zoznam diel autora: