Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 20 100,- € Zliechov. 1938. Olej na kartóne. 28 x 20 cm. (100. jubilejná večerná aukcia, 15.11.2011) 19 900,- € Roháče. Okolo 1938. Olej na preglejke. 33 x 46 cm. (98. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 07.06.2011) 14 937,26,- € Terchovianky. Okolo 1935. Olej na plátne. 35 x 49 cm. (51. jesenná aukcia, 12. 10. 2004) 13 443,54,- € Žena v čepci. Okolo 1938. Olej na plátne. 30 x 38 cm. (61. zimná aukcia, 29. 11. 2005) 10 900,- € Bača. Okolo 1935 – 38. Olej na kartóne. 33 x 27 cm. (93. jesenná aukcia, 5. 10. 2010) 9 700,- € Na dedine. Okolo 1935. Olej na kartóne. 22 x 15 cm. (87. jesenná aukcia, 6. 10. 2009) 7 136,69,- € Oravská dedina. Okolo 1913. Olej na kartóne. 21 x 29,5 cm. (78. jarná aukcia, 11. 3. 2008)
Významná slovenská súkromná zbierka. Na zadnej strane štítok, písaný autorovou rukou, s popisom diela a poznámkou: "... bol veľmi poškodený. Je po oprave 1967 MB...“. Iným perom, ale opäť autorovou rukou dopísané: "Dar T. Bochézovej - Morava - riad. pošty v Malackách 1958". Nad popiskou perom nápis "Rodine Frant. Bochezy“ a signatúra „M. Benka". „ZA HUMNAMI - KOSTICE – MORAVA“ je príznačnou prácou jednej línie tvorby Martina Benku: rozmerovo menších olejových náčrtkovitých kompozícií, ktoré sprevádzali jeho „hlavné“ umelecké snaženia bez ohľadu na ich štýlové premeny. Na margo maloformátových skíc, kresieb a náčrtov Martin Benka svojho času napísal: “… nech v nich nikto nehľadá umenie. Vznikli ako… tónové akordy, pohyb, zvláštnosti a drobnosti…”. V súlade s dnešným všeobecným názorom však oproti tomu umelcova monografistka tvrdí: “… čím viac rástol časový odstup od uzavretosti jeho diela, tým viac sa začali posúvať akcenty: veľké figurálne kompozície, ktoré si svojho času vysoko cenil, vyznievajú už príliš strojene, vyumelkovane, priam retrográdne… naopak, aj najmenšie kresby a skice, ktoré nemali uzrieť svetlo sveta, čoraz viac pútajú pozornosť nielen tým, že obnažujú Benkovu cestu od motívu k obrazu, ale udivujú svojou sebestačnou výtvarnou hodnotou, sviežosťou, bezprostrednosťou, objavnosťou pohľadu…“. (K. Bajcurová).