10. November 2015, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY DIEL PETRA PÁLFFYHO DOSIAHNUTÉ NA AUKCIÁCH SOGY:
€ 10 300 Akt. 1927. Olej na plátne. 91 x 51 cm. (112. jesenná aukcia výtvarných diel , 24.09.2013)
NAJVYŠŠIE KONEČNÉ CENY DIEL PETRA PÁLFFYHO DOSIAHNUTÉ NA SVETOVÝCH AUKCIÁCH:
€ 23 000,- Madona s dieťaťom. 1950. Olej na plátne. 180 x 110 cm. Viedeň 2003
€ 12 708,- Jazdec na koni. Olej na preglejke. 43 x 51,5 cm. Budapešť 2012
€ 7 500,- Kone. Olej na kartóne. 85 x 100 cm. Viedeň 2008
€ 3 500,- Bez názvu. Olej na kartóne. 36,5 x 26 cm. Viedeň 2008
€ 3 000,- Žena. 1962. Olej na kartóne. 42 x 30 cm. Viedeň 2008
Biografia: Študoval 1921-1922 na Akadémii výtvarných umení v Mníchove, 1922-1923 na Vysokej škole výtvarných umení v Berlíne, 1924 sa usadil v Paríži. 1933 sa vrátil na Slovensko, žil na rodových zámkoch v Smoleniciach a Červenom Kameni. Stal sa členom bratislavského Kunsvereinu. 1945 emigroval s rodinou do Rakúska, žil v Kitzbűhle. 1947 sa stal členom legendárneho Art-Clubu, neskôr skupiny Der Kreis.
Literatúra: Baum, B.: Peter Pálffy 1899-1987. Kat. výst. Neue Galerie Linz a SNG, Bratislava 1996.
Poradové číslo: | 26 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Rok: 1933
Proveniencia: Súkromná zbierka na Slovensku. Dielo okolo roku 2000 reštaurátorsky ošetril a z hľadiska autorstva ústne odobril Ernest Zmeták.
Technika: Olej na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 40 x 33 cm
Značené: Značené vľavo dole "P 33".
Popis:
„Žena s modrou stuhou vo vlasoch“
je dielom Petra Pálffyho. Potomok jednoho z najvýznamnejších uhorských šľachtických rodov napokon ťažko mohol sám seba situovať do zväzujúcich rámcoch jedného národného spoločenstva -- bol kozmopolitom "z povolania". Jeho maliarska, umelecká príslušnosť sa však jednoznačne identifikovala so súdobou parížskou školou: po budapeštianskych a mníchovských štúdiách odišiel roku 1924 do Paríža. Tu strávil deväť rokov, vystriedal niekoľko ateliérov na Monmartri, v susedstve Picassa, Picabiu, Marcuossisa. Pálffyho parížska maľba bola vyznačená síce ekletickým, ale nesporne kultivovaným miešaním už klasických modernistických štýlových dogiem -- expresionizmu vo fauvistickej redakcii, neskôr kubizmu a konštruktivizmu s občasnými obsahovými presahmi do novej vecnosti (Kompozícia s jazdcom, 1926). Na Slovensko sa vrátil až roku 1933, žil na rodových zámkoch v Smoleniciach a Červenom Kameni. Parížske experimenty sa zdali načas zabudnuté. Na Slovensku maľoval štýlovo eklektickejšie a oveľa umiernenejšie: dekoratívnym koloritom a roualtovskou obrysovou líniou podmienené krajiny, figurálne scény, portréty i zátišia (Zátišie na Červenom obruse, 1940; Na pláži, 1939; Zátišie s konvicou, 1939; V krajine -- Slovensko, 1941; Cigánka s madolínou, 1942).
Zoznam diel autora: