10. November 2015, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 6 800 Spáč. 1968. Kombinácia techník na sololite. 3 segmenty: 114 x 79 cm, 70 x 109 cm, 39 x 35 cm. (116. večerná aukcia , 08.04.2014)
€ 7 500 Niké 4 . 1971. Olej na plátne. 105 x 160 cm. (100. jubilejná večerná aukcia, 15.11.2011)
€ 13 500 Pastier. 1927. Olej na kartóne. 44 x 36 cm. (100. jubilejná večerná aukcia, 15.11.2011)
€ 4 000 Okno. 1961-71. Akryl, kombinácia techník na plátne. 95 x 95 cm. (122. večerná aukcia, 21.04.2015)
€ 3 200 Znamenie nevidím.. 1974. Olej na plátne. 97 x 97 cm. (124. jesenná aukcia výtvarných diel, 22.09.2015)
€ 2 854 Niké 4. 1971. Olej na plátne. 105 x 160 cm. (71. aukcia súčasného umenia, 22. 5. 2007)
Biografia: Narodil sa 27. 11. 1939 vo Vysokej nad Uhom. 1955-59 študoval na SŠUP v Bratislave. 1959-65 na VŠVU v Bratislave (prof. D. Milly, prof. P. Matejka), 1961 na AVU v Prahe (prof. V. Tittelbach). V 60. rokoch popri obrazoch-reliéfoch vytváraných integráciou maľovanej plochy a drobného papierového objektu vytvára abstraktné štrukturálne kompozície, papierové krkváže a objekty. Venuje sa aj návrhom pre divadlá, fotografii, iniciuje privátne akcie-slávnosti. Spolupracoval spolu s režisérom Elom Havettom. Vystavoval v Bratislave (1965,1967), Spišskej Novej Vsi (1990). 1967 mu bola udelená Cena Osamelých Bežcov za Projekt Oblečená Maja, 1970 Strieborná Siréna v Sorente za výtvarnú koncepciu filmu Slávnosť v botanickej záhrade. 2002 výstava sborného diela v Slovenskej národnej galérii.
Literatúra: 60. Roky, SNG, Bratislava, 1995; Rusinová Z.: Vladimír Popovič. Bratislava 2002.
Poradové číslo: | 85 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Rok: 1986-87
Proveniencia: Súkromná zbierka na Slovensku. Na zadnej strane autorský štítok a popis diela.
Technika: Olej, kombinácia techník na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 97 x 97 cm
Značené: Značené vpravo dole "Vladimír Popovič 86-87"
Popis:
„Betónová sonáta II.“
je galerijným dielom Vladimíra Popoviča. Pochádza zo známeho rovnomenného cyklu, ktorý sa stal maliarskou sondou do civilného života normalizačných rokov, odohrávajúceho sa v štandardizovaných betónových bunkách panelákov. Priamym impulzom pre jeho vznik bolo umelcovo presťahovanie sa do novovybudovaného sídliska. Cyklus charakterizuje radikálny odklon od „ikonografie šťastného obdobia“. Základným stavebným prvkom maľby je neosobné bytové jadro (často zobrazené aj v multiplikovanej podobe abstrahovanej bytovky). Zovretosť stien určuje izolovaný priestor, ktorý sa paradoxne stáva takmer jediným útočiskom - vzácnym miestom osobného prežívania. Umelcovo symbolické odovzdanie sa sivej farbe ešte viac zvýrazňuje pocit vyprázdnenosti a odcudzenia, ktoré v umelcovej maľbe dominovali takmer celé osemdesiate roky.
Zoznam diel autora: