10. November 2015, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 4 000,- Spiaci. 2001. Olej na plátne. (122. večerná aukcia, 21.04.2015)
€ 4 000,- Oko nikdy neklame, ale nikdy netvrdí pravdu II. 1996. Akryl na plátne. 90 x 90 cm (119. večerná aukcia, 11.11.2014)
€ 2 257,19,- Vysoké a Nízke Tatry. 2007. Olej na plátne. 190 x 50 cm. (71. aukcia súčasného umenia, 22. 5. 2007)
€ 1 825,67,- Oko nikdy neklame, ale nikdy netvrdí pravdu I. 1996. Akryl na plátne. 90 x 90 cm. (56. aukcia súčasného umenia, 10. 5. 2005)
€ 1 593,31,- Riešenie. 2008. Olej na plátne. 50 x 60 cm. (82. aukcia súčasného umenia, 28. 10. 2008)
€ 1 550,- Gisel L. 2009. Olej na plátne. 90 x 90 cm. (94. aukcia súčasného umenia, 26. 10. 2010)
Biografia: Narodila sa 5. 2. 1973 v Bratislave. 1987-1991 študovala na SUPŠ v Bratislave. 1991-97 na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (štúdium ukončila v Otvorenom ateliéri R. Sikoru). 1993 študijný pobyt na Akadémii v Stuttgarte. 1997–99 pokračovala v štúdiu na École Nationale des Beaux Arts v Dijone vo Francúzsku, záverečný ročník absolvovala pod tútorstvom Madame Orlan. 1999-2000 pedagogicky pôsobila ako asistentka prof. Fischera. Je laureátkou ceny Martina Benku za rok 2006. 1997, 1998, 1999 a 2001 bola finalistkou Ceny Mladý slovenský výtvarník resp. Ceny Oskára Čepana. Samostatne vystavovala v Bratislave (1995, 1996, 1999, 2000, 2004), Trnave (1997), Dijone (1998), Žiline (1999), Prahe (1999), Prahe (2000), Brne (2000), Forechsteine (2003), Limericku (2002), Lodži (2005), Viedni (2004).
Literatúra: Album de Paris. GMB, Bratislava, 2000.
Poradové číslo: | 96 |
Odhadovaná cena: | 4 000,00 – 5 000,00 € |
Konečná cena: | 4 000 € |
Rok: 1996
Proveniencia: Významná súkromná zbierka na Slovensku. Získané z ateliéru autorky.
Technika: Olej na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 90 x 90 cm
Značené: Značené na hrane obrazu "Dorota Sadovská"
Popis:
„Oko nikdy neklame, ale nikdy netvrdí pravdu III.“
je charakteristickým raným dielom Doroty Sadovskej. Hoci je verejnosti známa najmä ako maliarka, jej tvorba je mnohostranná - zahŕňa fotografiu, inštaláciu a video. Na slovenskú výtvarnú scénu vstupuje v polovici deväťdesiatych rokov s figurálnou maľbou, v rámci ktorej rehabilituje sakrálnu tematiku a invenčne prehodnocuje tradičné ikonografické zobrazenia svätcov a svätíc. Už v týchto prácach sa kryštalizuje Sadovskej špecifický vzťah k ľudskému telu, ktorý sa stáva emblematickým problémom jej výtvarného programu. Vo fotografickej tvorbe sa kľúčovou stáva téma deformácie ľudského tela, ktorá vedie Sadovskú k analýze fyzických, sexuálnych či biologických aspektov telesnosti vychádzajúcich z výskumu vlastnej anatomickej podstaty (cykly Korporality, Parazity).
Zoznam diel autora: