26. Apríl 2016, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: 900,- € Graf 17. 2010. Koláž na papieri. 57,5 x 42 cm. (94. aukcia súčasného umenia, 26. 10. 2010)
800,- € Hajku. 2007. Vyrezávaný polystyrén. Rôzne, od 150 do 250 cm. (79. aukcia súčasného umenia, 20. 5. 2008)
€ 232- Jeho kufrík. 2003. Bavlna, objekt. (41. mimoriadna aukcia, 23. 9. 2003)
€ 232,- Jeho lopta. 2003. Bavlna, objekt. (41. mimoriadna aukcia, 23. 9. 2003)
€ 200,- Jeho helma. 2003. Bavlna, objekt. (41. mimoriadna aukcia, 23. 9. 2003)
€ 200,- Jeho pivo. 2003. Bavlna, objekt. (41. mimoriadna aukcia, 23. 9. 2003)
€ 200,- Jeho kladivo. 2003. Bavlna, objekt. (41. mimoriadna aukcia, 23. 9. 2003)
€ 200,- Jeho fajka. 2003. Bavlna, objekt. (41. mimoriadna aukcia, 23. 9. 2003)
Biografia: Aneta Mona Chisa sa narodila 1975 v Nadlaku, Rumunsko. 1994 -2000 študovala na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. J. Bartusza a D. Fischera). Momentálne pôsobí ako asistentka profesora Bielického na AVU v Prahe. Lucia Tkáčová sa narodila 23. 1. 1977 v Bratislave. 1996-2001študovala na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Momentálne pôsobí ako asistentka Ilony Németh na VŠVU. Autorky často vystupujú v spoločnom tandeme - výsledky ich spoločnej tvorby narúšajú našu konvenčnú predstavu, nie len o povahe výtvarného umenia, ale aj o štandardných vzťahov, ktoré v rámci jeho prezentácie existujú. Samostatne vystavovali: Romantické ekonómie, Galéria Médium, Bratislava, (2008); A room on their own, ( 2003); Pičoviny, Galéria Tatrasoft, Bratislava, (2000).
Literatúra: Majdáková, D.: Päťdesiat súčasných umelecov na Slovensku. Slovart, Bratislava 2014, s. 72
Poradové číslo: | 88 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | Neurčená |
Rok: 2012
Proveniencia: Priamo z ateliéru autoriek.
Technika: Ručne maľovaný porcelán (10 ks)
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: Rôzne rozmery
Značené: Neznačené
Popis:
„CLASH“
je charakteristickou prácou umeleckého dua Tkáčová / Chisa, nepriamo reflektujúcou aktuálne spoločenské a politické témy. Autorky, výrazné predstaviteľky postfeminizmu a angažovaného umenia, zosobňujú na slovenskej scéne tak málo prítomný zmysel pre provokáciu, nadhľad, humor, iróniu, či sebairóniu. Vo svojej tvorbe dlhodobu skúmajú aktuálne problémy femininity a maskulinity, východoeurópskej histórie a kolektívneho vedomia, sociálnej, kultúrnej a politickej situácie, ale zaujímajú ich aj špecifiká vzťahov a fungovania umeleckej scény a kultúrnych inštitúcií. Inštalácia CLASH!, pozostávajúca z viacerých dlažobných kociek na prvý pohľad odkazuje k pouličným demoštráciám či nepokojom. Jej materiálové prevedenie – ručne maľovaný porcelán však, tak ako je to u tejto dvojice bežné, odhaľuje celkom odlišné konotácie. Náročný proces výroby – každá kocka je samostatne tvarovaná, neskôr ručne maľovaná akrylom tak, aby čo najviac pripominala vzhľad kameňa; vylučuje pôvodný revolučný podtext. V skutočnosti sú tieto porcelánové náhražky dlažobných kociek mimoriadne krehkými objektami. Tenká a krehká škrupina, ktorá ich prakticky tvorí, neumožňuje ich použitie pre akýkoľvek násilný či demonštratívny akt. Naopak, materiálová podstata zásadným spôsobom limituje ich samotnú existenciu - a to aj v rámci galerijného priestoru, kde objeky bývajú inštalované priamo na zemi, bez bližšieho upozornenia. Toto vystavnenie objektov poškodeniu či dokonca zničeniu, formou protirečenia v samotnej podstate objektov, charakteristiky dokumentuje suberzívne stratégie autoriek.
Zoznam diel autora: