07. Marec 2017, 18:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: € 2 500,- Z cyklu "Denníky". 1970. Olej, kombinácia techník na kartóne. 65 x 75 cm. (116. večerná aukcia, 08.04.2014)
€ 2 200,- Denníky. 1969. Olej na kartóne. 39 x 52, 5 cm. (119. večerná aukcia, 11.11.2014)
€ 2 100,- Strom farieb II. 1970-2008. Olej na plátne. 125 x 100 cm. (88. aukcia súčasného umenia, 27. 10. 2009)
€ 2 000,- Vysťahovalci. 1993. Olej, koláž na plátne. 85 x 70 cm. (122. večerná aukcia, 21.04.2015)
€ 1 858,86,- Zavraždenie amerického prezidenta J. F. Kennedyho. 2001. Olejová asambláž na plátne. 130 x 100 cm. (58. letná aukcia, 14. 6. 2005)
€ 1 427,34,- Socialistické a kapitalistické „H“. 1973-1989. Olej na plátne. 50 x 65,5 cm. (71. aukcia súčasného umenia, 22. 5. 2007)
€ 1 261,37,- Domov. 1988. Kombinovaná technika. 80 x 90 cm. (14. jarná aukcia, 16. 3. 1999)
€ 1 228,17,- Obraz. 1970. Kombinovaná technika na plátne. 266 x 167 cm. (32. letná aukcia, 4. 6. 2002)
Biografia: Narodil sa 12. 1. 1939 v Prahe. 1953-1957 študoval na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave, 1957-1963 na Vysokej škole výtvarných umení (prof. Matejka).
Literatúra: Abelovský, J.: Michal Studený, kat. výstavy, Bratislava 1992; Rusinová, Z. a kol.: 20. storočie, kat. výstavy, SNG 2000, str. 139.
Poradové číslo: | 150 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | 800 € |
Rok: 2010
Technika: Asambláž, kombinácia techník na dreve
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 32 x 53 cm
Značené: Značené v strede dole "MS 2010"
Popis:
Michal Studený je „jedným zo zabudnutej generácie, ktorá sa okolo polovice šesťdesiatych rokov pokúšala nanovo definovať funkciu obrazu, odpatetizovať a poetizovať témy aj vyjadrovacie prostriedky a zachovať si pritom odstup do súčasných medzinárodných trendov. 1968 vystavil plátno s kolážou, pozostávajúcou zo 401 exemplárov skutočných štvorlístkov. Namiesto nájdeného objektu (objekt trouvé), známeho od surrealistov, ako prvý uplatnil vyhľadávaný predmet (objekt recherché). Zo sfetišizovaných reálnych živých aj neživých prírodnín alebo predmetov, vyrobených rukou človeka, sa časom stali symboly elementárnych vzťahov ľudskej dvojice, domova, života. Podobný zmysel „symbolov o symboloch“ nadobudli aj metafyzické domy, kostoly či cintoríny na jeho naivisticky maľovaných obrazoch. Pôvodná hravosť sa v priebehu rokov zmenila na ironický nadhľad a neskrývané moralizovanie“ (I. Mojžišová).
Zoznam diel autora: