Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: Najvyššie konečné ceny diel Milana Laluhu dosiahnuté na aukciách SOGY: € 64 000 Traja chlapi. 1967. Olej na plátne. 70,5 x 100 cm. (116. večerná aukcia, 08.04.2014) € 35 000 Odchádzajúca žena. 1968. Olej na dreve. 265 x 152 cm. (119. večerná aukcia, 11.11.2014) € 31 000 Ženy z Mičinej. Okolo 1965. Olej na plátne. 79 x 50 cm. (90. jarná aukcia, 9. 3. 2010) € 28 000 Žena s batohom. 1965. Olej na plátne. 66 x 58 cm. (107. večerná aukcia, 13.11.2012)
Biografia: Narodil sa 11. novembra 1930 v Tekovských Lužanoch. Študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (1950 – 1955, doc. Ľudovít Fulla, Ernest Zmeták, Bedrich Hoffstädter, Dezider Milly), po skončení štúdia žil v Dolnej Mičinej a v Martine, roku 1958 sa presťahoval do Bratislavy, kde žil a tvoril. Patril k mladým umelcom, ktorí proti dogmatickému uplatňovaniu socialistického realizmu razantne postavili úprimnosť a vnútornú autenticitu výpovede, umenie „pevných a prostých tvarov“. Bol zakladajúcim členom Skupiny Mikuláša Galandu (1957), na XXIII. Bienále v Benátkach (1966) získal Cenu Osvalda Liciniho.
Literatúra: Čepan, Oskár: Na hraniciach reality a mýtu (Laluhov maliarsky vzorec). In: Slovenské pohľady, 107, 1991, č. 6, s. 102-111; Kubíková, Klára: Milan Laluha. Kresby a maľby 1955 – 1997. Kat. výst. SNG. Bratislava 1997; Kolektív: Laluha. Bratislava 1997; Mojžiš, Juraj: Galandovci 1. Trenčín 2003; Mojžiš, Juraj: Galandovci 2. Trenčín 2004.
Proveniencia: Významná súkromná zbierka na Slovensku. Publikované in: Mojžiš, J.: Galandovci 2. Trenčín, 2004, s. 173. Vystavované: Slovenský mýtus. SNG 2005 a MG Brno 2007.
Technika: Olej na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 130 x 68 cm
Značené: Značené vľavo dole "M. Laluha"
Popis:
„Mor ho!“ je výnimočné dielo Milana Laluhu. Podľa Kataríny Bajcurovej: „...v zmysle odkazu tvorby klasikov európskej a slovenskej moderny si Laluha vytvoril konštantný maliarsky štýl rozvíjajúci kubofuturistické východiská. Tvorí ho typický, monumentálne štylizovaný tvar nelomenej, ohnivej farebnosti uzavretý do racionálne definovanej lineárnej kontúry a kompozičnej skladby. Výtvarnú metaforu domova, harmóniu človeka a sveta nachádza v tradičnom, vidieckom prostredí: duchovným rodiskom jeho tvorby je stredoslovenská dedina Dolná Mičiná, krajina jeho detstva, ktorá sa mu stala umeleckým osudom...“.