13. November 2018, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: Najvyššie konečné ceny diel Juliusa Victora Bergera dosiahnuté na svetových aukciách:
€ 120 900,- Hudobné rozptýlenie v háreme. 1897. Olej na drevenej doske. 97,2 x 73 cm. Istanbul 2009
€ 40 247,- Mladá dáma na trhu. 1901. Olej na plátne. 54 x 68 cm. Viedeň 1991
€ 32 000,- Gavalier. Olej na plátne. 1898. 85 x 64,5 cm. Viedeň 2006
€ 25 294,- Hudobné okúzlenie. Olej na drevenej doske. 97,2 x 73 cm. Londýn 2008
€ 22 764,- Návštevník v háreme. Olej na plátne. 63,5 x 50,2 cm. Londýn 2008
Literatúra: Allgemeines Lexikon der Bildenden Künstler von der Antike bis zur Gegenwart. Lipsko. 1953 – 1962.
Allgemeines Lexikon der Bildenden Künstler von der Antike bis zur Gegenwart. Lipsko. 1953 – 1962.
Poradové číslo: | 17 |
Odhadovaná cena: | 15 000 - 17 000 € |
Konečná cena: | 14 000 € |
Rok: Okolo 1890
Proveniencia: Súkromná zbierka na Slovensku.
Technika: Kombinácia techník na preglejke
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 103 x 122 cm
Značené: Značené vľavo dole "J.V.L.Berger"
Ďalšie vlastnosti: Poaukčný predaj.
Popis:
„Judita s hlavou Holoferna“
je veľkoformátové dielo Juliusa Victora Bergera. Narodil sa v maliarskej rodine. Už ako 14 ročný žačal študovať na Akadémii výtvarných umení vo Viedni. 1874 dostal štipendium na trojročné štúdium v Ríme, kde sa zameral na štúdia dekoratívneho interiérového dizajnu, inšpirované Paolom Veronesem. 1881 sa Berger stal profesorom dekoratívnej maľby na Viedenskej umelecko-remeselnej škole, medzi jeho študentov zaraďujeme aj bratov Gustava Klimta a Ernesta Klimta. Neskôr pokračoval ako profesor na Akadémii výtvarných umení vo Viedni. Vo svojej tvorbe sa venoval primárne žánrovej maľbe a portrétom, ale rovnako aj dekorácii bytových doplnkov, ilustrácii diplomov či blahoželaní. K jeho najvýznamnejším dielam zaraďujeme však jeho nástenné maľby a fresky. Zatiaľ čo nástenná maľba vo Viedenskom Justičnom paláci zobrazuje posvätné predmety, cnosti, vlastenecké myšlienky zachytené v bohatej dekoratívnosti barokového štýlu, v jeho najvýznamnejšom diele v Kunsthistorickom múzeu sa kompletne odvracia od neobarokového štýlu. Jasné prvky renesančnej maľby odkazujú na hľadanie nových prostriedkov umeleckého prejavu. V motívoch ďalších stropných malieb zostáva verný historizmu, avšak objavuje sa niekoľko symbolistických motívov, ktoré odkazujú na maliarovu osobnú emocionálnosť. V poslednom období jeho tvorby badať práve náznaky izolácie a osamotenia.
Zoznam diel autora: