13. November 2018, 19:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: Najvyššie konečné ceny diel Erika Bindera dosiahnuté na aukciách SOGY:
€ 6 700,- O autách a vtákoch. 2011. Akryl na plátne. 210 x 350 cm. (100. jubilejná večerná aukcia, 15.11.2011)
€ 5 000,- Ja somár, načo som sa snažil?!. 2014. 140 x 190 cm. Sprej na plátne. (122. večerná aukcia, 21.04.2015)
€ 4 900,- Ako by nás jedna mater mala. 2012. Akryl, sprej na plátne. 150 x 150 cm (125. večerná aukcia, 10.11.2015)
€ 3 700,- O Elektrike.(A tak si volám taxi,okolo lietajú smsky a faxy). 2013. Objekt. 125 x 125 cm. (117. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 10.06.2014)
Biografia: Narodil sa 21. 2. 1974 v Hnúšti-Likier. 1991-96 študoval na Vysokej škole výtvarných mení (ateliér grafiky prof. Jančoviča, a ateliér voľnej tvorby prof. Fischera). 1997-98 absolvoval študijný pobyt na AVU v Prahe (doc. Kokolia). Od roku 2002 pôsobil ako asistent profesora Fischera na VŠVU. 2001 a 2007 finalista Ceny Oskára Čepana. odborná porota vtedy ocenila jeho invenčný prístup s akým skúma hranice medzi vysokým a nízkym v umení a jeho dokonalý zmysel pre prácu. 2003 spolu so skupinou Kamera Skura reprezentoval slovenské výtvarné umenie na prestížnom bienále v Benátkach. Jeho diela sú zastúpené v majetku Slovenskej národnej galérie, Aukčnej spoločnosti SOGA, európskej centrálnej banky vo Frankfurte a početných domácich a zahraničných zbierkach.
Literatúra: Maľba po maľbe. Katalóg výstavy. SNG, Bratislava 2010.
Poradové číslo: | 84 |
Odhadovaná cena: | 2 800 – 3 500 € |
Konečná cena: | 2 800 € |
Rok: 2008
Proveniencia: Významná súkromná zbierka na Slovensku. Na zadnej strane popis diela autorovou rukou.
Technika: Kombinovaná technika na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 100 x 120 cm
Značené: Neznačené.
Popis:
„Športovo-fajčiarsko-biblický motív“
predstavuje ranejšiu polohu umelcovej tvorby. Tá sa zvyčajne odvíja v náhodilých cykloch, v súlade s Binderovým pôžitkárskym užívaním si novoobjaveného. Dielo je súčasťou rozsiahlejšej série, ktorá vznikla počas letného rezidenčného pobytu vo viedenskom Musem Quartier. Plátna voľne nadväzujú na monumentálne práce /spreje/ na papieri, ktoré autor verejnosti predstavil na výstave Lepšie vidieť ako počuť začiatkom roka 2008 SOGE. Nasledoval samostatný cyklus “Cesty, znamenia a značky” z umelcovho letného rezidenčného pobytu vo viedenskom Musem Quartier. Séria plátien i monumentálne práce /spreje/ na papieri charakterizuje expresívne maliarske gesto, autorské street-artové techniky, výrazná farebnosť: „… dôležitou sa stala bezprostrednosť zachytenia gesta vo forme stekanca, striekanca, škvrny….“. Práve anarchistická bezprostrednosť v spôsobe tvorby - robí z Bindera autentického a v rámci slovenskej scény jedinečného tvorcu. Jeho obrazy prinášajú zaujímavý mix záznamov osobných zážitkov, symbolov vizuálneho sveta 21. storočia, street artových tagov a pouličných značiek. V monumentálnych plátnach sa jednotlivé príbehy dokonca prestupujú, detaily stoja vedľa celkov, mikrosvet susedí s makrosvetom; intímne sa mieša s verejným. Výsledkom je vizuálne svieža, viacvrstvová výpoveď o stave jedinca-umelca i spoločnosti (Nina Gažovičová).
Zoznam diel autora: