11. December 2018, 18:00
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: Najvyššie konečné ceny diel Rudolfa Krivoša dosiahnuté na aukciách SOGY:
€ 15 000,- Betlehem. 2008. Kombinácia techník na sololite. 81 x 270 cm. (137. večerná aukcia, 14.11.2017)
€ 12 800,- Zátišie s ľudovým džbánom. 1957. Olej na plátne. 50 x 35 cm. (102. jarná aukcia výtvarných diel, 13.03.2012)
€ 11 000,- Kytica. 1958. Olej na kartóne, 70 x 50 cm. (113. večerná aukcia, 12.11.2013)
€ 10 000,- Dve ženy s batohmi. 1987. Olej, kombinácia techník na lepenke. 60 x 60 cm. (135. letná aukcia výtvarných diel a starožitností, 13.06.2017)
€ 9 800,- Trio. 1986. Olej na preglejke. 62 x 74 cm. (127. jarná aukcia výtvarných diel, 15.03.2016)
Biografia: Narodil sa 16. 11. 1933 v Tisovci. 1951-56 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (prof. Mudroch). Najvýznamnejšie súborné výstavy mal v Bratislave (1963-64 a 1968 Mestská galéria, 1983, Výstavná sieň ZSVU, 1997 Slovenská národná galéria). 1961 účasť na Bienále mladých v Paríži a na bienále maľby v Sao Paolo. 1969 Cena Cypriána Majerníka.
Literatúra: Matuštík, R.: Moderné slovenské maliarstvo 1945-63. Bratislava 1965, Kol.: 60. roky vo výtvarnom umení. Katalóg SNG, Bratislava 1995. Kubíková, K.: Rudolf Krivoš. Katalóg SNG, Bratislava 1997; Kriška, Fedor: Rudolf Krivoš. Obrazy. Kat. výst. Bratislava 1968; Kriška, Fedor: Rudolf Krivoš. Obrazy. Kat. výst. ZSVU. Bratislava 1983; Kubíková, Klára: Rudolf Krivoš. Kat. výst. SNG. Bratislava 1996; Mojžiš, Juraj: Galandovci 1. Trenčín 2003; Mojžiš, Juraj: Galandovci 2. Trenčín 2004; Kubíková, Klára: Rudolf Krivoš. Bratislava 2005.
Poradové číslo: | 194 |
Vyvolávacia cena: | 9 000 € |
Konečná cena: | 7 200 € |
Rok: 2003
Technika: Kombinácia techník na preglejke
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 150 x 180 cm
Značené: Značené vpravo dole "Krivoš 03"
Ďalšie vlastnosti: Poaukčný predaj.
Popis:
„Pamätník Olympii“
je typická novofiguratívna práca Rudolfa Krivoša. V raných portrétoch a autoportrétoch z konca 50. a začiatku 60. rokov radikálnou zjednodušujúcou štylizáciou inšpirovanou kubistickou tvarovou dikciou prehodnocoval dovtedajšie mechanické prepisy optickej skutočnosti. Neskôr konštruktívne cítené tvaroslovie a sklon k výrazovej skratke prehodnotil expresívnymi a novofiguratívnymi prístupmi, sústredil sa na prácu s netradičnými materiálmi a technologickými postupmi. Vo figurálnej tvorbe sa podobne ako A. Barčík a M. Paštéka venoval „rúcaniu modiel“, pričom svoje archetypálne tvary umiestňoval do nečakaných, často konfliktných situácií, ktoré vyplývali z protirečivej povahy súdobej civilizácie, antropologických a existenciálnych problémov človeka (Katarína Bajcurová).
Zoznam diel autora: