10. December 2019, 18:00
Biografia: Andrej Dúbravský sa narodil 30.7. 1987. 2004-2008 študoval na ŠÚV, v oddelení kameňosochárstva. Od 2008 je poslucháčom Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. Bakalárske štúdium absolvoval v 4. Ateliéri prof. Ivana Csudaia. V súčasnosti pokračuje v štúdiu na VŠVU a ateliéri prof. Daniela Fischera. 2011 získal druhú cenu v súťaži Maľba 2011. V minulom roku absolvoval rezidenčný pobyt v Egon Schiele Art Centrum v Českom Krumlove. Samostatne vystavoval: Lone Wolf, Cub and World Champion (spolu s M. Fabianom a K. Janečkovou), Aukčná spoločnosť SOGA (2012); Bakalárka (s K. Janečkovou), Photoport, Bratislava (2011); No Ambitions, jednodňová výstava v bývalom mäsiarstve na Krížnej, Bratislava (2011); Štetec a Bič/ Brush and Bitch (s K. Janečkovou), Hangár Tranzit ateliéry, Bratislava (2010); Polytrauma, Galéria M++, Bratislava (2009); HORROR VACUI (s M. Fabianom), projekt pre výročnú výstavu VŠVU - up - (to) – date v Galérii Médium (2009). Jeho diela boli zastúpené na výberových zahraničných prezentáciách: The Infidels, La Petite Mort Gallery, Ottawa, (2011); On The Threshold. Jiří Švestka Gallery, Berlín, (2011); The Amory Show, New York (2011); Not Quite Human, Launch F18 New York (2011); Volta Show, Jiří Švestka Gallery, Bazilej (2011).
Poradové číslo: | 133 |
Nevydražené | |
Vyvolávacia cena: | 2 500 € |
Rok: 2012
Technika: Tuš a akvarel na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 70 x 50 cm
Značené: Značené vzadu na plátne autorovou rukou “Andrej Dúbravský 2012 Veža”
Popis:
Predkladaná kompozícia je charakteristickým dielom Andreja Dúbravského, typickým príkladom jeho “meditatívneho” figuratívneho maliarstva. Umelec v tomto prípade len nenápadne, takmer až náznakovo priznáva v krajinnom výseku prítomnosť človeka. Pritom tradičná krajinomaľba, okrem mediálne často traktovanej „zajačej“ tematiky, ostáva trvalou súčasťou jeho tvorby. Je maliarsky rovnocenným protipólom prchavých okamihov každodennosti či vzrušujúcich momentov, okolo ktorých donedávna najčastejšie vibroval umelcov svet. Ostáva neustále sa vynárajúcou, momentálne ešte ekologicky oveľa viac naliehavejšou (veľkou) témou umelca. Prírodný rámec – lesy, jazerá a lúky – nie je “len” javiskom strhujúcich dejov. Naopak, Dúbravský dokáže skicovať na hárok z notesa les, či nahodiť na dvojmetrové plátno modlivku s rovnakým zanietením, s akým maľuje nahé mužské telo. Navyše, prírodu maľuje tak, ako ju maľovali/videli jeho predchodcovia pred storočím, a ako ho vlastne stále chceme vidieť aj dnes. Ako dokonalý, ničím nerušený priestor, bez akýchkoľvek zásahov novodobej spoločnosti. Toto priznané staromilstvom, akoby malo samotného autora (rovnako aj jeho divákov) utvrdzovať vo vlastnej umelcovej maliarskej bravúre. Dúbravského maľba sa mení takmer na akvarelovú stopu. Stráca sa v riedkej, takmer monochromatickej vrstve. Prechádza plynulo povrchom plátna, pritom je skôr fyzickým aktom, nežným vzdaním holdu bezchybnej prírodnej scenérie.
NG
Zoznam diel autora: