22. Máj 2007
Najvyššie dosiahnuté konečné ceny diel autora: NAJVYŠŠIE DOSIAHNUTÉ KONEČNÉ CENY DIEL D. SADOVSKEJ NA AUKCIÁCH SOGY:
55 000,- Sk Oko nikdy neklame, ale nikdy netvrdí pravdu. 1996. Akryl na plátne. 90 x 90 cm. (56. aukcia súčasného slovenského umenia, 10. 5. 2005)
44 000,- Sk Game over II. 2004. Olej na plátne. 95 x 85 cm. (51. jesenná aukcia, 12. 10. 2004)
42 000,- Sk Výzva. 2003. Olej na plátne. 65 x 50 cm. (42. jesenná aukcia, 30. 9. 2003)
42 000,- Sk Polnočná rošáda. 2003. Olej na plátne. 125 x 85 cm. (47. jarná aukcia, 9. 3. 2004)
35 000,- Sk Esther. 2002. Olej na plátne. 90 x 65 cm. (37. jarná aukcia, 18. 3. 2003)
33 000,- Sk Game over I. 2004. Olej na plátne. 55 x 95 cm. (55. jarná aukcia, 15. 3. 2005)
33 000,- Sk Andante. 2004. Olej na plátne. 65 x 80 cm. (49. letná aukcia, 11. 5. 2004)
Poradové číslo: | 31 |
Vyvolávacia cena: | 1 494 € |
Konečná cena: | 2 257 € |
Rok: 2007
Technika: olej na plátne
Typ diela: Výtvarné umenie
Rozmery: 190 x 50 cm
Značené: na hrane obrazu "Dorota Sadovská 2007"
Popis: Olejomaľba "Vysoké a Nízke Tatry" je reprezentatívnym príkladom štylistiky tvorby Doroty Sadovskej. Sadovská sa narodila 5. 2. 1973 v Bratislave. 1987-1991 študovala textil na ŠUV v Bratislave. 1991-97 pokračovala na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave, prvé tri roky študovala textil, neskôr maľbu u prof. Fischera a jeden semester fotografiu u Ľ. Stacha a M. Havránkovej. 1997-99 pokračovala v štúdiu na École Nationale des Beaux Arts v Dijone vo Francúzsku. 1997, 1998, 1999 a 2001 bola finalistkou Ceny Mladý slovenský výtvarník resp. Ceny Oskára Čepana. Hoci je Sadovská verejnosti známa najmä ako maliarka, jej tvorba je mnohostranná - zahŕňa fotografiu, inštaláciu a video. Na slovenskú výtvarnú scénu vstupuje v polovici deväťdesiatych rokov s figurálnou maľbou, v rámci ktorej rehabilituje sakrálnu tematiku a invenčne prehodnocuje tradičné ikonografické zobrazenia svätcov a svätíc. Už v týchto prácach sa kryštalizuje Sadovskej špecifický vzťah k ľudskému telu, ktorý sa stáva emblematickým problémom jej výtvarného programu. Vo fotografickej tvorbe je to deformácia tela - či už vizuálna alebo reálna - ktorá vedie Sadovskú k analýze fyzických, sexuálnych či biologických aspektov telesnosti vychádzajúc z výskumu vlastnej anatomickej podstaty (cykly Korporality, Parazity). Samostatne vystavovala v Bratislave (1995, 1996, 1999, 2000), Trnave (1997), Dijone (1998), Žiline (1999), Prahe (1999), Viedni (2004). Z literatúry: Album de Paris, GMB, Bratislava, 2000.
Zoznam diel autora: